Sociom en andere zorg- en welzijnsorganisaties in Land van Cuijk werken samen om inwoners snel te helpen met zorg en welzijn vragen. Soms delen we gegevens voor onderzoek, maar uw privacy is altijd beschermd. Als u niet wilt dat uw gegevens voor onderzoek worden gebruikt, laat het ons weten via info@sociom.nl onder vermelding van ‘gegevensgebruik voor onderzoek’.
Een relatie die niet zo lekker gaat, moeite met rondkomen, zware stress of gevoelens van eenzaamheid; soms kun je wel een steuntje in de rug gebruiken. Wij helpen je bij deze of andere problemen in je dagelijks leven of werk. Samen met jou en je omgeving kijken we wat er nodig is om de situatie te verbeteren.
Wanneer ga je naar maatschappelijk werk
Iedereen heeft wel eens te maken met vragen. Meestal zijn deze vragen goed zelf op te lossen, maar af en toe lukt dit niet alleen en/of met hulp van je omgeving. Het maatschappelijk werk kan je helpen bij vragen op allerlei leefgebieden. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
Psychische problemen
Relatieproblemen
Omgaan met gebeurtenissen in het leven
Financiële problemen
Problemen rondom echtscheiding
Wij bieden ook begeleiding wanneer er sprake is van een combinatie van problemen.
Hoe ziet de begeleiding eruit
Na jouw aanmelding word je benaderd voor een intakegesprek. Op basis van jouw persoonlijke situatie kijken we op welke manier wij je het beste kunnen helpen. Samen met de maatschappelijk werker bespreek je aan welke doelen je wilt werken. Nadat het plan van aanpak is met jou is afgestemd, vinden er gesprekken plaats waarin we toewerken naar het behalen van jouw doelen. Dit kan zowel middels individuele, als relatie- en gezinsgesprekken. De gesprekken vinden plaats op het kantoor bij jou in de buurt of bij jou thuis. Maar ook digitale ondersteuning behoort tot de mogelijkheden. Het gehele traject duurt zo kort als mogelijk, maar zo lang als nodig is. De hulp van een maatschappelijk werker is gratis.
Wanneer word je doorverwezen
Is er andere hulp nodig dan van het maatschappelijk werk, dan bespreekt de maatschappelijk werker met jou wat er nodig is en waar je terecht kunt. Binnen Sociom kun je doorverwezen worden naar:
Heb je een vraag voor de maatschappelijk werker? Bel dan tijdens het telefonisch spreekuur met 0485 – 700 500. Ook is het mogelijk om een afspraak in te plannen. Aan deze hulp zijn geen kosten verbonden.
Cuijk Zwaanstraat 7 Spreekuur: ma, di, do en vr 9.00 – 10.00 uur
Boxmeer Gebouw de Weijer De Raetsingel 1 Spreekuur: ma, di, do en vr 9.00 – 10.00 uur
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.