Ben je niet tevreden?

We hebben elke dag veel contact met inwoners en organisaties. Bij zoveel contacten kan er soms iets misgaan. Voor die gevallen heeft Sociom een klachtenregeling om je te helpen.

Eerst samen in gesprek

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dan vinden we het fijn als je hierover met de betreffende medewerker in gesprek gaat. Deze medewerker zal dan proberen met jou in dat gesprek tot een oplossing te komen waar jij tevreden over bent. Lukt dat niet en blijft je klacht bestaan, dan kun je gebruik maken van onze klachtenprocedure.

Je kunt dan contact opnemen met de leidinggevende van de betreffende medewerker. Stuur hiervoor een e-mail naar klachten@sociom.nl of vul onderstaande klachtenformulier in.

Onafhankelijke klachtencommissie

Als deze bemiddeling niet slaagt, kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke, externe klachtencommissie. Deze commissie geeft binnen twee maanden advies aan de directie. De directie bepaalt zijn standpunt aan de hand van dit advies, je hoort dit binnen een week.

Sociom is aangesloten bij de Onafhankelijke Klachtencommissie (OKC) van Zorg Inclusief. In hun stroomschema staat kort uitgelegd hoe de klachtenregeling werkt. In het reglement is dit verder uitgelegd in wat meer juridische taal. Beide documenten kun je hieronder downloaden.

Downloads

Download

Stroomschema klachten

Download

Klachtenregeling

Klachtenformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.