Ben je niet tevreden?
We hebben elke dag veel contact met inwoners en organisaties. Bij zoveel contacten kan er soms iets misgaan. Voor die gevallen heeft Sociom een klachtenregeling om je te helpen.
Sociom en andere zorg- en welzijnsorganisaties in Land van Cuijk werken samen om inwoners snel te helpen met zorg en welzijn vragen. Soms delen we gegevens voor onderzoek, maar uw privacy is altijd beschermd. Als u niet wilt dat uw gegevens voor onderzoek worden gebruikt, laat het ons weten via info@sociom.nl onder vermelding van โgegevensgebruik voor onderzoekโ.
We hebben elke dag veel contact met inwoners en organisaties. Bij zoveel contacten kan er soms iets misgaan. Voor die gevallen heeft Sociom een klachtenregeling om je te helpen.
Heb je een klacht over onze dienstverlening en kom je er samen met de medewerker niet uit? Dan kun je contact opnemen met de leidinggevende van de betreffende medewerker. Stuur hiervoor een e-mail naar klachten@sociom.nl of vul onderstaande klachtenformulier in.
Als deze bemiddeling niet slaagt, kun je een schriftelijke klacht indienen bij de directie van Sociom via klachten@sociom.nl. De directie zal zo snel mogelijk een oplossing proberen te vinden. Lukt dat niet, dan kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke, externe klachtencommissie. Deze commissie geeft binnen twee maanden advies aan de directie. De directie bepaalt zijn standpunt aan de hand van dit advies, je hoort dit binnen een week.
Sociom is aangesloten bij de Onafhankelijke Klachtencommissie (OKC) van Zorg Inclusief. In hun stroomschema staat kort uitgelegd hoe de klachtenregeling werkt. In het reglement is dit verder uitgelegd in wat meer juridische taal. Beide documenten kun je hieronder downloaden.